Pagina's

zondag 24 juni 2012

A-lijn rokje mme zsazsa part II en III

Een naaidipje, een flinke keelontsteking en een drukke agenda zorgden voor een 2 magere naai-weken, maar dat heb ik dit weekend ingehaald!
Dit rokje maakte ik al twee weken geleden, en heb het sindsdien zowat elke dag aangehad: het ging van m'n lijf naar de wasmachine en weer terug (als het tenminste meer dan 11° was...). Wat een zalig rokje om te dragen! Het is de tweede A-lijn die ik maakte uit het zsazsa boek, maar ik voegde achteraan twee neepjes toe want ik heb anders toch een beetje een "luchtgat" vanachter. 
Stof komt van Modestoffen Moens, een aanrader om eens langs te gaan. Boven de etalage hangt een bord 'modestoffen uit de hele wereld', en dat vat de gemiddelde bezoeker goed samen :-) Op het eerste zicht liggen er alleen veel blingbling en glitterstofjes (wel ideaal voor verkleedkleren!), maar ik heb toch ook een hele hoop leuke stoffen gezien.

Sinds dit hemdje zit al met een rokje in m'n hoofd, het blauw-met-geel vond ik toen zo mooi dat ik in die kleuren een rokje voor mezelf wou maken. De zakjes zijn neppers, ik heb gewoon zakklepjes op de rok gestikt. Maar met een paspelletje en de knopjes ziet het er wel ineens heel chic uit :-) Ik voegde onderaan ook een paspel toe. Tijdens het naaien het ik wat schrik dat het te stewardes-achtig ging uitzien, maar het valt nogal mee, niet waar?

En er volgen nog rokjes hoor, ik ben ze nog bijlage niet beu!

3 opmerkingen:

  1. Prachtige rokjes!
    Vooral dat laatste is mijn favoriet! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te weten dat er in stoffen Moens ook leuke stofjes liggen ;-)
    Wil er binnenkort wel eens stoppen, maar had idd de melding gekregen dat er alleen speciale stofjes lagen dus nog niet echt de moeite gedaan om naar daar te rijden :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waaw, chique dinges Kristien! De bloemetjes versie was al leuk, de blauw-geel-versie is al helemaal leuker dan leuk. Welk maatje had je ook alweer? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen